451

نمونه قرارداد

اجاره نامه تجاری

مورد اجاره و حدود آن : ......................................................  واقع  در بخش .............. مورد ثبت سند مالکیت  ثبت شده به شماره ................  در صفحه .............. دفتر ........... بشماره چاپی ................... صادره از .......................... با جمیع متعلقات شرعیه و عرفیه آن  که مستاجر از کمیت و کیفیت و محل وقوع مورد کاملاً مطلع می باشد و حدود و مشخصات .......................................................................

مدت :.............. ماه از تاریخ  ..................... می باشد و حسب الاقرار مورد اجاره  جهت محل کسب به اجاره مستاجر داده شده است و مستاجر اقرار نود هیچگونه وجهی بابت حق سر قفلی و کسب و پیشه به موجر پرداخت ننمود و در پایان  مدت و هنگام تخلیه نیز محق به حق سرقفلی و غیره نخواهد بود و هرگونه ادعائی در این خصوص را از خود سلب و ساقط نمود .

مال الاجاره : در تمام مدت مبلغ ............... ریال که مستاجر متعهد است  در اول هر ماه مبلغ .................... ریال بموجب قبض رسمی بموجر بپردازد تاخیر در پرداخت هر قسط تا ده روز  موجب خیار  فسخ دربقیه مدت برای موجبر خواهد بود و بنا به درخواست موجبر برای هر ماه یک برگ قبض رسمی صادر گردید.

شروط :1-تعمیر  لازمه اساسی با موجبر 2-ازله زباله  و برفروبی و استفاده بهتر از مورد اجاره بعهده مستاجر است 3-مستاجر حق انتقال  مورد اجاره را کلاً یا جزاً بغیر ندارد 4-مستاجر متعهد است همانطور که  مورد اجاره را صحیح و سالم تحویل گرفته صحیح و سالم  تحویل موجر نموده و رسید اخذ نماید 5-اجرت المثل زمان تصرف بقرار اجرت المسمی است که مستاجر باید مرتباً پرداخت نماید 6-چنانچه مستاجر در پایان مدت بخواهد مورد اجاره راتخلیه و تحویل نماید و موجر از تحویل گرفتن استنکاف و رزد ، مستاجر می تواند  با تحویل کلید مورد اجاره بدادگاه محل ، تامین دلیل نماید ارسال اظهارنامه رسمی از طرف مستاجر  موجب سقوط حق اجرای موجر خواهد بود ، 8-پرداخت بهای آب و برق مصرفی در مدت استفاده بعهده مستاجر می باشد و ارائه مفاصا حساب مدت مذکور به موجر هنگام تخلیه از طرف مستاجر  تعهد گردید .

این سند با اتکا به گواهی های شماره........................ مورخ ...................... دارائی و شماره................. مورخ ........... سازمان تامین اجتماعی یزد تنظیم و حق الثبت طبق قبض شماره ............ مورخ .............. مبلغ ............ ریال و بابت حق التحریر  قبض شماره ............ بمبلغ ................. ریال صادر و تسلیم شد و اوراق چاپی این سند شماره های ............................. می باشد .

بتاریخ ........................ شمسی برابر با. 1416 هجری قمری           محل امضاء

(صورت مجلس تفکیکی) نمونه سند تقسیم نامه

نوع سند : تقسیم نامه

تقسیم کنندگان : 1- خانم / آقای : ........................ فرزند آقای ..... .................................... و نام مادر خانم .................. .............. دارای شناسنامه شماره :............. ............................ صادره از : ........................ متولد : .................... به یک دانگ مشاع :.................................. 2- خانم / آقای : ........................ فرزند آقای .................... و نام مادر خانم ................... دارای شناسنامه شماره : ................. صادره از : .................. متولد : .................... نسبت بیکدانگ مشاع : ......................3- خانم / آقای : ...................... فرزند آقای ................... و نام مادر خانم ................. دارای شناسنامه شماره : .............. صادره از : ......................... متولد : ............ نسبت به چهاردانگ مشاع و همه ساکنین تهران به نشانی : ........... ........ .......................... مورد تقسیم : آپارتمان های مسکونی و انباری ها و پارکینگ های احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت ............ متر مربع دارای پلاک ............. فرعی از........... اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک ............. فرعی از اصلی نامبرده واقع در اراضی.......... بخش ........... ثبتی ............ تهران محدوده و موارد ثبت اسناد مالکیت شماره ................ مورخ  /   /   13 صفحه ................... جلد............. و شماره .................. مورخ   /   /   13

صفحه ............. جلد ........... و شماره .................... مورخ   /   /   13 جلد ........ بشمارات چاپی........................ و...................... و ................................ صادرات بنام تقسیم کنندگان.

مبنای تقسیم :    1- صورتمجلس تفکیکی شماره ................. مورخ   /   /   13 صادره از ثبت منطقه ......... تهران  2- گواهی مالیاتی شماره ......................... مورخ    /   /   13 صادره از سر ممیزی ............ تهران   3- گواهی پایان ساختمان شماره ....................... مورخ    /   / 13 صادره از شهرداری منطقه ............ تهران .

قدر السهم اختصاصی ناشی از تقسیم :

الف : تمامت شش دانگ یکدستگاه آپارتمان در هم کف غربی به مساحت............... مترمربع ( قطعه اول تفکیکی ) به انضمام انباری شماره یک واقع در زیر زمین اول به مساحت ............. متر مربع ( قطعه اول تفکیکی ) و به انضمام پارکینگ شماره یک واقع در زیر زمین دوم به مساحت .................... متر مربع ( قطعه اول تفکیکی ) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن که در سهم اختصاصی خانم / آقای : ....................................... ( ردیف یک ) به ازای سهم مشاعی قرار گرفته و می گیرد .

ب : تمامت شش دانگ یکدستگاه آپارتمان در هم کف شرقی به مساحت .......................

متر مربع ( قطعه دوم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره دو واقع در زیر زمین اول به مساحت ...................... متر مربع ( قطعه دوم تفکیکی ) و به انضمام پارکینگ شماره دو واقع در زیر زمین دوم به مساحت ........... متر مربع ( قطعه دوم تفکیکی) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن که در سهم اختصاصی خانم / آقای : .........................................( ردیف دو ) به ازای سهم مشاعی قرار گرفته و می گیرد .

پ : سهم اختصاصی خانم / آقای : ................................... ( ردیف سوم ) عبارتست از :

اول : تمامت شش دانگ یکدستگاه آپارتمان در طبقه اول غربی به مساحت ...................

متر مربع ( قطعه سوم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره 3 واقع در زیر زمین اول به مساحت .......... متر مربع ( قطعه سوم تفکیکی ) و به انضمام پارکینگ شماره سه واقع در زیرزمین دوم به مساحت ................. متر مربع ( قطعه چهارم تفکیکی) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن .

دوم : تمامت شش دانگ یک دستگاه آپارتمان در طبقه اول شرقی به مساحت ..............

متر مربع ( قطعه چهارم تفکیکی ) و بانضمام پارکینگ شماره چهار واقع در زیرزمین دوم به مساحت .................. متر مربع ( قطعه چهارم تفکیکی ) با قدرالسهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن .

سوم : تمامت شش دانگ دستگاه آپارتمان در طبقه دوم غربی به مساحت

متر مربع ( قطعه پنجم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره پنج واقع در زیرزمین اول به مساحت ............... متر مربع ( قطعه پنجم تفکیکی ) با قدرالسهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن .

چهارم : تمامت شش دانگ یک دستگاه آپارتمان در طبقه دوم شرقی به مساحت .........
متر مربع ( قطعه ششم تفکیکی ) به انضمام انباری شماره شش واقع در زیرزمین اول به مساحت ............ متر مربع ( قطعه ششم تفکیکی ) با قدر السهم از عرصه و از سایر مشاعات و مشترکات طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن که تمامی آپارتمان ها و انباری ها و پارکینگ های مندرج در قسمت های اول لغایت چهارم ردیف (پ ) بازاء سهم مشاعی در سهم اختصاصی :

 خانم / آقای : ........................................... (ردیف سوم ) قرار گرفته و می گیرد .

شرح قسمت های مشاعی و مشترک :

1- عرصه کل به مساحت ................. متر مربع  2- نورگیر به مساحت ..........................

متر مربع  3- راه پله ها در زیرزمین دوم و اول هر یک به مساحت .............. متر مربع و در طبقات اول و دوم و راه پله به پشت بام هر یک به مساحت ................... متر مربع  4- شوفاژ خانه در زیرزمین دوم به مساحت ..................................................... مترمربع
5- اطاق سـرایـدار در زیـرزمیـن اول بـه مسـاحـت ....................................... مترمربع 8- دستشوئی و توالت در زیرزمین های اول و دوم هر یک به مساحت......... متر مربع 9- پشت بام .................. متر مربع ضمناً عبور شبکه های برق ، تلفن و لوله های آب و فاضلاب و لوله های گاز و کانال های کولر از یکدیگر گواهی می شود.

حقوق ارتفاقی : طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین نامه اجرائی آن می باشد .

حدود آپارتمان ها :

( قطعه اول تفکیکی ) : شمالاً : ........................................ شرقاً : ........................................

                               جنوباً : ........................................  غرباً : ........................................

( کف با سقف زیرزمین اول و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه دوم تفکیکی ) : شمالاً :         ........................................ شرقاً : ........................................

                               جنوباً : ........................................  غرباً : ........................................

 ( کف با سقف زیرزمین اول و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه سوم تفکیکی ) : شمالاً : ..................................... شرقاً : ........................................

                                 جنوباً : ........................................  غرباً : ......................................

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه چهارم تفکیکی ) : شمالاً : ....................................... شرقاً : ....................................

                                  جنوباً : .......................................... غرباً : ....................................

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با طبقه فوقانی مشترک است ) .

( قطعه پنجم تفکیکی ) : شمالاً : ....................................... شرقاً : ......................................

                                  جنوباً : ........................................ غرباً : ......................................

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با پشت بام مشاعی است ) .

( قطعه ششم تفکیکی ) : شمالاً : ....................................... شرقاً : .....................................

                                  جنوباً : ........................................  غرباً : .....................................

 ( کف با سقف طبقه تحتانی و سقف با پشت بام مشاعی است ) .    

حدود انباری ها و پارکینگ ها : با توجه به صورتمجلس تفکیکی مبنا برای آن حدودی قید نشده است .

تذکاریه : 1- تقسیم کنندگان ضمن العقد هر گونه تفاوت ارزش ها و مرغوبیت های احتمالی در مورد تقسیم را نسبت به سهم اختصاصی خویش بیکدیگر در مقابل اخذ 75 گرم نبات مصالحه قطعیه صحیحه شرعیه و قانونیه نمودند . 2- هر یک از تقسیم کنندگان بدیگری از تقسیم کنندگان مزبور وکالت و اجازه و اختیار داده و می دهد که چنانچه در تنظیم صورتمجلس تفکیکی مبنا یا گواهی مالیاتی مبنا و یا در تنظیم این تقسیم نامه احتمالاً اشتباه و سهو قلم روی داده شده باشد نسبت به رفع آن ولو با تنظیم و امضاء اسناد رسمی بدون آنکه در ماهیت این تقسیم خللی وارد سازد اقدام نماید . 3- اصول اسناد مالکیت فوق الذکر جهت صدور اسناد مالکیت موارد تقسیم به ثبت مربوطه ارسال می گردد و هیچ یک از انباری ها و پارکینگ های منضم به هر دستگاه آپارتمان به تنهائی قابل انتقال نمی باشد. 4- برق شماره پرونده ......................

مختص آپارتمان قطعه اول تفکیکی و برق شماره پرونده ................................... مختص آپارتمان قطعه دوم تفکیکی و برق شماره پرونده ................................................ مختص آپارتمان قطعه سوم تفکیکی و برق شماره پرونده ................................................مختص آپارتمان قطعه سوم تفکیکی و برق شماره پرونده ............................................... مختص آپارتمان قطعه چهارم تفکیکی و برق شماره پرونده ............................................ مختص آپارتمان قطعه پنجم تفکیکی و برق شماره پرونده ............................................... مختص آپارتمان قطعه ششم تفکیکی و آب شماره .................................... و برق شماره پرونده .................................... و گاز شهری شماره شناسائی ............................ کماکان مشترک در کل ملک و ساختمان موصوفه خواهد بود . 5- تمامی آپارتمان ها و انباری ها و پارکینگ های سهام اختصاصی مفروز و انتزاعی از ملک پلاک مذکوره در بالا و براساس صورتمجلس تفکیکی مبنا می باشد که هر یک از تقسیم کنندگان حق مراجعه به ثبت مربوطه و درخواست و اخذ اسناد مالکیت سهم اختصاصی خود بنام خویش دارند. 6- تقسیم کنندگان هرگونه ادعا و اعتراض احتمای و بعدی ولو به عنوان تضرر و غیره را در رابطه با این تقسیم نامه از خود سلب نمودند و احتیاطاً کافه خیارات خصوصاً خیار غبن هر چند فاحش از تقسیم کنندگان اسقاط گردید و منافع مورد تقسیم قبلاً به کسی واگذار نشده و هر یک از تقسیم کنندگان اقرار بتصرف و قبض سهام اختصاصی خویش نمود . 8- تقسیم کنندگان ضمن العقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم که با قرار عقد خارج لازم مزبور بطور شفاهی فی مابین آنان منعقد گردیده منفرداً و بعضاً متنفعاً متعهد و ملتزم به اجرای تمامی مفاد این تقسیم نامه بدون استثناء گردیده و می باشند .

تاریخ : ................ ماه یکهزار و سیصد و.................. شمسی. محل امضاء

بیع قطعی با سرقفلی مغازه و با قید تعهد تخلیه و تحویل نمودن

0.0/5 امتیاز (0 رای)

بسم الله الرحمن الرحیم

بیع قطعی با سرقفلی مغازه و با قید تعهد تخلیه و تحویل نمودن

فروشندگان  :خانم / آقای                            فرزند آقای                و نام مادر خانم                 دارای شماره شناسنامه                               صادره از                   2- خانم / آقای                            فرزند آقای                و نام مادر خانم                 دارای شماره شناسنامه                               صادره از                  

(بالمناصفه و الاشاعه نسبت به مورد معامله ) و متناصفاً نسبت به طلب ذیل الذکر و ساکنین :

خریدار: خانم / آقای                            فرزند آقای                و نام مادر خانم                 دارای شماره شناسنامه                               صادره از                   متولد                 ساکن :

مورد معامله : تمامت شش دانگ یک باب خانه مسکونی احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به
مساحت              متر مربع دارای پلاک                      فرعی از                     اصلی مفروز و مجزی شده ازپلاک                    فرعی از اصلی واقع در اراضی                      بخش                     ثبتی تهران محدوده و موارد ثبت دو طغری سند مالکیت شماره                            مورخ                     صفحات وجلد                 به شمارات چاپی             و                   صادرات به نام فروشندگان انتقالی ازخانم / آقای                      به موجب سند شماره                  مورخ                   دفترخانه شماره                    تهران با جمیع توابع شرعیه و لواحق عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه و اعیان با برق شماره پرونده                    و آب شماره اشتراک                       و گاز شهری شماره شناسایی                          منصوبه های در آن اعم از حق الاشتراک ها و ودایع احتمالی مربوطه .

قیمت : مبلغ                                        ریال رایج که مبلغ                  ریال از آن نقداً و فی المجلس تسلیم فروشندگان گردیده باقرار آنان و مابقی را که مبلغ                            ریال است بر ذمه خریدار دین ثابت است که در تاریخ                               ماه هزار و سیصد و                        شمسی طبق همین سند به فروشندگان بپردازد .

کافه خیارات خصوصاً خیار غبن هرچند فاحش از متبایعین اسقاط گردیده و به ظهار صیغه مبایعه قطعیه جاری گردید.

منافع مورد معامله قبلاً به کسی واگذار نشده و خریدار با رویت مبیع ، وقوف کامل از محل وقوع ، حدود و مشخصات ریال بول و اقرار به تصرف و قبض مورد معامله نمود .

بخش نامه شماره 130/10-14/1/58 ثبت کل به خریدار تذکر داده شده و مع الوصف خریدار مسئول شناسایی فروشندگان گردید.

ضمن العقد شرط شده که خریدار یا قائم مقام وی حق دارد چنانچه در هر قسمت از متن و مفاد و یا در هر یک از مستندات این سند سهو قلم یا اشتباه بینی رخ داده باشد با ارائه و تطبیق مدارک ، ضمن تنظیم و امضاء اقرار نامه های رسمی اصلاح رفع اشتباه نماید .

شمول رهن : خریدار جهت تامین دین موضوع مابقی ثمن معامله فوق تمامت مورد معامله را طی مدت مرقوم نزد فروشندگان با الزامات ذیل در رهن قرار داده :

1-     فک رهن نگردد مگر با ادای تمامت دین مرقوم و پرداخت قسمتی از دین موجب فک قسمتی یا تمام مورد رهن نخواهد بود .

2-   مادامی که فک رهن نشود راهن حق هیچ گونه معامله حتی به صور : صلح حقوق و وکالت و اجاره و غیره را نسبت به مورد رهن و به هیچ صورت ولو به طور مشاع یا مفروز ، جزئاً یا کلاً ندارد .

3-     ایجاد و احداث اعیانی های بعدی و تاسیسات و خدمات جدید در مورد رهن جزء مورد رهن خواهد بود .

4-   مرتهنین حق دارند جهت وصول تمام یا هر قسمتی از طلب مرقوم خود علیه راهن یا رهینه اجراییه صادر کننده و رجوع به هر یک مسقط حق رجوع به دیگری حتی در مراحل اجرایی نخواهد بود .

5-   راهن ضمن العقد و ضمن عقد خارج لازم انعقاد یافته شفاهی فی مابین خود با مرتهنین بنا به اقراره مرتهنین را منفرداً یا متفقاً (با الزام به رعایت نصفت ) وکلای وکیل بلا عزل خود را از تاریخ زیر به مدت پنجاه سال شمسی با حق توکیل به غیر ولو مکرر قرار داده که مرتهنین جهت مطالبات خود ناشی از این سند و صرفاً بنا به تشخیص و اعلام خود نسبت به فروش مورد رهن ضمن فک این رهن به هر قیمت و با هر شرط و الزام به هر شخص حقیقی یا حقوقی ولو به خود اقدام نموده و اخذ بها و خالص بهای آن را بابت مطالبات مرقوم خود پایاپای نموده و چنانچه زیادتی داشته زیادت را به راهن مسترد نموده و در صورت نقیصه حق وصول مابه التفاوت را از راهن دارند و در این راستا مرتهنین (وکلاء )حق مراجعه به ادارات دولتی و شهرداری و موسسات وابسته جهت اخذ مجوز ها و گواهی ها حتی گواهی پایان کار و مفاصا حساب ها و پاسخ استعلامیه ها و پرداخت هزینه های قانونی و تعهد تخلیه و تحویل مورد معامله در زمان مناسب و سپردن تعهد پرداخت وجه التزام متناسب روزانه جهت تامین تخلیه و تحویل به موقع بنا به تشخیص خود و همچنین در صورت عدم دسترسی به سند مالکیت درخواست و دریافت اخذ المثنی سند مالکیت و اسقاط کافه خیارات خصوصاً خیار غبن هرجند فاحش و تنظیم و امضاء اسناد رسمی مربوطه حتی اصلاحیه های احتمالی بعدی دارا می باشد وبنابراین راهن  حق عزل یا برکناری وکلای مرقوم و یا حق ضم امین و یا تعیین ناظر و همچنین حق هرگونه اعمال مغایر با مفاد متن اخیر را ضمن العقو فوق الذکر در مدت 50 سال موصوفه از خود ساقط کرده است بدیهی است بعد از تسویه حساب راهن (بدهکار )در مورد این سند با بستانکار (مرتهنین) قبل از اجرای این وکالت نامه که نهایتاً رهینه از رهن خارج خواهد شد وکالت مزبور نیز به خودی خود منتفی و ملغی الاثر می باشد .

6-     وکالت مندرج در شق پنجم مزبور بعد از فوت هر یک از مرتهنین با توجه به ماده 777 قانون مدنی با ورثه وکیل متوفی معتبر خواهدبود .

7-   مورد رهن قبل از رهن آنی مرتهنین ثانیاً به تصرف راهن داده شده تا طی آن مدت به رایگان از آن استیفای منافع نماید و صیغه رهن به قرار جاری گردید .

سایر مستندات :

1- پاسخ استعلامیه شماره                   ثبت منطقه                                 تهران

2- گواهی مالیاتی شماره                                سرممیزی                       تهران

3- گواهی پایان ساختمان شماره                           ملحوظ و مقبول خریدار و سطح شهر طبق سند ابتیاعی و نوسازی شماره                       شهرداری منطقه                         تهران

تاریخ

امضاء 

قرارداد اجاره (عمومی)

0.0/5 امتیاز (0 رای)

 نمونه قرارداد اجاره نامه عمومی

ماده 1 –  طرفین قرارداد

1-1 موجر/ موجرین                فرزند به شماره شناسنامه                            صادره از                    کد ملی                   متولد                ساکن                                                                                                                                                                             تلفن                       

با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت                        فرزند                      به شماره شناسنامه                                     متولد                       به موجب

1-2 مستاجر/مستاجرین                             فرزند                       به شماره شناسنامه                     صادره از                  کد ملی                    متولد                    ساکن                                                                                                                                                                                 تلفن

با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت                        فرزند                      به شماره شناسنامه                                     متولد                       به موجب

ماده 2 –  موضوع قرارداد و مشخصات مورد اجا ره

عبارتست از تملیک منافع                          دانگ/دستگاه/یک باب                         واقع در                                              دارای پلاک ثبتی شماره                 

فرعی از                       اصلی                         بخش                           به مساحت                           متر مربع دارای سند مالکیت به شماره سریال                                   

صفحه                    دفتر                بنام                                      مشتمل بر                اتاق خواب با حق استفاده برق/آب/گاز به صورت اختصاصی/

اشتراکی/شوفاژ روشن/غیر روشن /کولر/پارکینگ                      فرعی به متراژ                  متر مربع/انباری فرعی          به متراژ              متر مربع تلفن دایر/غیر دایر به شماره                       و سایر لوازم و منصوبات و مشا عات مربوطه که جهت استفاده به رویت مستاجر/مستاجرین رسیده و مورد قبول قرار گرفته است.

ماده 3 –  مدت اجاره

مدت اجاره              ماه/سال شمسی از تاریخ        /        /     13 الی      /       /     13میباشد.  

ماده 4 –  اجاره بها و نحوه پرداخت

1-4  میزان اجاره بها جمعاً                             ریال،از قرار ماهیانه مبلغ                                         ریال که در اول/آخر هر ماه به مو جب قبض رسید پرداخت می شود.

2-4 مبلغ                                    ریال از طرف مستاجر/مستاجرین بعنوان قرض الحسنه نقداً/طی چک به شماره             بانک                شعبه                  پرداخت شد و یا نقداً/طی چک شماره                          بانک                     شعبه                       در تاریخ     /    /    13به موجر پرداخت خواهد شد . معادل مبلغ پرداختی به عنوان قرض الحسنه با انقضاء مدت اجاره و فسخ آن همزمان با تخلیه عین مستاجره به مستاجر مسترد خواهد شد.

ماده 5 –  تسلیم مورد اجاره

موجر مکلف است در تاریخ      /      /    13 مورد اجاره را با تمام توابع و ملحقات و منضمات آن جهت استیفاء به مستاجر/ مستاجرین تسلیم کند .

ماده 6 – شرایط و آثار قرارداد

1-6  مستاجر نمی تواند از مورد اجاره بر خلاف منطور قرارداد (مسکونی، تجاری، اداری) استفاده نماید. مستاجر مکلف است به نحو متعارف از مورد اجاره استفاده نماید.

2-6  مستاجر حق استفاده از مورد اجاره را به نحو مباشرت دارد و بایستی شخصاً از مورد اجاره استفاده کند. علاوه بر این مستاجر حق انتقال و واگذاری مورد اجاره را  به غیردارد/ندارد.در صورت تخلف و انتقال به غیر ،اعتبار اجاره منوط به تنفیذ مالک خواهد بوددر صورتیکه مستاجر مورد اجاره را به غیر بدون اذن مالک تسلیم کرده باشد شخص متصرف در صورت عدم تنفیذ در برابر مالک در حدود مقررات قانونی مسئو ل خواهد بود.

3-6 موجر باید مالک یا متصرف قانونی یا قراردادی مورد اجاره باشد و در صورتیکه به عنوان  ولایت، وصایت،وکالت، قیومیت ،اجاره با حق انتقال و از این قبیل  اختیار اجاره دادن داشته باشد. بایستی اسناد و مدارک مثبت حق انتقال را ضمیمه کند و مشاوره موظف به احراز موضوع فوق است .

 4-6 در صورتی که مستاجر از پرداخت اجاره بها بیش ازیکماه تاخیر نماید،موجر میتواند قرارداد را فسخ و تخلیه مورد اجاره را از مراجع ذی صلاح بخواهد

5-6 پرداخت هزنه های مصرفی آب/ برق/گاز/ تلفن/شارژ/فا ضلاب شهری بر عهده مستاجر است و باید در موعد تخلیه یا فسخ قبوض پرداختی را به مستاجر ارائه نماید.

6-6 پرداخت هزینه نگهداری آپارتمان ( حق شارژ و غیره)و همچنین افزایش احتمالی آن بر مبنای مصوب مسئول یا مسئولین ساختمان بر عهده مستاجر است.

7-6 پرداخت هزینه تعمیرات و هزینه های کلی از قبیل نصب و راه اندازی به منظور بهره برداری از دستگاه تهویه، ،شوفاژ ،کولر ،آسانسور و شبکه آب و برق و گاز با مالک است و هزینه های جزئی مربوط به استفاده از مورد اجاره به عهده مستاجر است و نوع هزینه ها و میزان آن را عرف تعیین میکند.

8-6 مالیات مستغلات و تعمیرات اساسی و عوارض شهرداری با موجر است و مالیات بردرآمد و مشاغل(تجاری،اداری) بر عهده مستاجر میباشد.

9-6در خصوص اماکن تجاری مبلغ                                     ریال به حروف                                                  ریال به عنوان حق سر قفلی توسط مستاجر به موجر تسلیم و پرداخت گردیده / نگردیده است.                                                 

10-6مستاجر مکلف است در زمان تخلیه ، مورد اجاره را به همان وضعی که تحویل گرفته به موجر تحویل داده و رسید دریافت نماید. در صورت حدوث خسارات نسبت ب عین مستاجره . مستاجر  متعهد به جبران خسارت وارده خواهد بود.

 11-6  موجر ملزم است در زمان تخلیه نهایی و با تسویه حساب بدهی های زمان اجاره ،نسبت به استرداد قرض الحسنه دریافتی از مستاجر، با اخذ رسید اقدام نماید.

12-6در صورتیکه موحر نسبت به پرداخت هزینه هایی که موجب انتفاع  مستاجر از ملک میباشد. اقدام نکند و به مستاجر اجازه انجام تعمیرات لازم ندهد مستاجر میتواند شخصاً نسبت به انجام تعمیرات مربوطه اقدام و هزینه های مربوطه را با موجر محاسبه کند .

13-6  تمدید قرارداد اجاره فقط با توافق طرفین قبل از انقضاء مدت قرارداد ممکن است . در صورت تمدید قرارداد اجاره الحاقی با شرایط و تغییرات مورد توتفق بخش لا ینفکی از قرارداد اجاره خواهد بود.

14-6 مستاجر مکلف است به محض اتمام مدت اجاره، عین مستاجره را بدون هیچ عذر و بهانه ای تخلیه  و به موجر تسلیم نماید ،چنانچه مستاجر مورد اجاره را راس تاریخ انقضاء دتخلیه کامل ننماید و یا به هر دلیلی از تسلسن آن به موجر خودداری نماید موظف است روزانه مبلغ              

ریال به عنوان اجرت المثل ابام تصرف بعد از اتمام قرارداد به موجر بپردازد و تهاتر خسارت ناشی از تخلیه (اجرت المثل) با مبلغ قرض الحسنه بلا اشکال است .                      

ماده 7

کلیه اختیارات ولو اختیار غبن به استثناء اختیار تدلیس از طرفین ساقط گردید.

ماده 8

این قرارداد در سایر موارد تابع مقررات قانون مدنی و قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376 خواهد بود.

ماده 9

به استنلد ماده 2 قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 شهود با مشخصات زیر این قرارداد را امضاء و گواهی مینماید

ماده 10

حق الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه کمیسیون نظارت شهرستان                              بطور جداگانه ای به عهده طرفین است که همزمان با امضای این قرارداد مبلغ                           ریال پرداخت شده و رسید دریافت نمایند،فسخ یا اقاله قرارداد تاثیری  در میزان حق الزحمه نخواهد داشت .

ماده 11

این قرارداد در تاریخ     /      /   13 ساعت             در دفتر مشاور املاک                                   به نشانی                                                                     در سه نسخه بین طرفین تنظیم ، امضاء و مبادله گردید . مشاور املاک مکلف است نسخ قرارداد را به مهر دفتر املاک و نسخه اول و دوم را به موجر و مستاجر تسلیم نماید و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بایگانی کند و هر سه نسخه دارای اعتبار واحد است .

ماده12

موارد حقوقی این قرارداد مطابق با مقررات جاری است و تایید می شود .

توضیحات:                

قرارداد فروش ملک (مبایعه نامه)

0.0/5 امتیاز (0 رای)

به نام خدا

نمونه مبایعه نامه 

 ماده 1 : طرفین قرارداد

  1-1- فروشنده/فروشندگان                   فرزند                       به شماره شناسنامه                     صادره از                  کدملی                     متولد                       ساکن                                                                                                                                 تلفن                                        

 با وکالت/قیمومت/ولایت/وصایت                            فرزند                        به شماره شناسنامه                    متولد                       به موجب

2-1- خریدار/خریداران                           فرزند                       به شماره شناسنامه                    صادره از                  کدملی                      متولد                        ساکن                                                                                                                                         تلفن

 با وکالت/قیمومت/ولایت/وصایت                             فرزند                       به شماره شناسنامه                     متولد                       بموجب

ماده 2: موضوع و مشخصات مورد معامله

     عبارتست از انتقال                 دانگ از                   دارای پلاک ثبتی شماره               فرعی از                   اصلی . قطعه              واقـع در بخش                      حوزه ثبتی                به مساحت                 متر مربع دارای سند مالکیت به شماره سریال            صفحه        دفتر                        بانضمام                     دانگ پارکینگ شماره             فرعی و               دانگ انبار شماره                      فرعی از                    اصلی طبق سند رهنی شماره                                    دفتر اسناد رسمی                      مورد رهن بانک                       دارای حق اشتراک آب / برق / گاز / اختصاصی / اشتراکی / شوفاژ / روشن / غیرروشن / کولر/ تلفن دایر/ غیر دایر به شماره                         به نشانی                                                   

ماده 3 : ثمن معامله

مبلغ                                          ریال معادل                              تومان وجه رایج مملکتی تعیین و مورد توافق و تراضی طرفین قرار گرفت که به شرح ذیل از سوی خریدار / خریداران پرداخت می گردد .

1-3- مبلغ                               ریال معادل                             تومان نقداً به موجب چک شماره                               عهده بانک                               مورخ       فی المجلس از ناحیه خریدار / خریداران به فروشنده به عنوان قسمتی از ثمن معامله پرداخت و فروشنده / فروشندگان با امضاء این مبایعه نامه اقرار به اخذ مبلغ فوق نموده اند .

2-3- بقیه ثمن معامله که مبلغ                   ریال معادل              تومان می باشد توافق گردید به شرح ذیل پرداخت گردد :

مبلغ

و الباقی ثمن معامله که مبلغ                                                                                                                     می باشد به هنگام تنظیم سند رسمی و انتقال قطعی / وکالتی در دفترخانه شماره                         واقع در

     تبصره 1 : عدم وصول چکها یا مطالبه مبلغ مندرج در بند 1-3 ماده 3 این مبایعه نامه از سوی فروشنده / فروشندگان تأثیری در صحت معامله ایجاد نخواهد کرد .

     تبصره 2 : فروشنده متعهد گردید مورد معامله را در تاریخ                                    صحیح و سالم تخلیه کامل نموده و در قبال اخذ رسید کتبی به خریدار تحویل نماید .

ماده 4 : شرایط مربوط به تنظیم سند

     1-4- طرفین متعهد شدند جهت تنظیم سند طبق قرارداد در تاریخ     /    /    13  در دفتر اسناد رسمی شماره                       و یا دفترخانه ای که بانک یا سازمان متبوعه واقع در                                                        پیشنهاد نماید حاضر شوند و با انجام کلیه تعهدات و شرایط مندرج در مبایعه نامه نسبت به تنظیم سند رسمی مورد معامله اقدام نماید و فروشنده متعهد گردید سند را به نام خریدار یا هر کس که خریدار معرفی نماید انتقال دهد ، در ضمن اجرای تعهد به تنظیم سند از طرف فروشنده بنام انتقال گیرنده بعدی ، موکول به احراز انتقال از طریق ارائه قرارداد می باشد . در صورت عدم حضور هر یک از طرفین در دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند ، گواهی سر دفتر مثبت تخلف نامبرده می باشد .

     2-4- عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظیم سند از طرف فروشنده و عدم پرداخت ثمن توسط خریدار در حکم عدم حضور است و سر دفتر در موارد مذکور مجاز به صدور گواهی عدم حضور می باشد .

ماده 5 : شرایط تسلیم مورد معامله

     1-5- فروشنده موظف است مورد معامله را در تاریخ     /    /    13  با تمام توابع و ملحقات و منضمات آن تسلیم خریدار کند و هر گونه موانع در استیفاء و بهره برداری کامل از مورد معامله را برطرف کند .

     2-5- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به جهت قوه قاهره قابلیت انتقال نداشته و این عامل مربوط به زمان انعقاد مبایعه نامه باشد عقد باطل است و فروشنده موظف است ثمن دریافتی را به خریدار عودت نماید .

3-5- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی غیر از عامل قوه قاهره مانند رهن ، مصادره ، عملیات اجرائی دادگستری و یا اجرای اسناد رسمی ، مستحق للغیر و غصبـی بودن قانونـاً قابل انتقــال به خریـدار نبوده فروشنـده موظف است علاوه بر استرداد ثمن معامله معادل                                             ریال بعنوان خسارت به خریدار بپردازد .

     4-5- کلیه هزینه های ناشی از تسلیم مورد معامله بر عهده فروشنده است ، مگر اینکه به صورت دیگری توافق شده باشد .

ماده 6 : آثار قرارداد

1-6- این قرارداد فروشنده را از هرگونه انتقال مورد معامله به هر عنوان و دلیل به غیر از خریدار منع می کند . در صورت تخلف و انتقال به غیر ، خریدار حق خواهد داشت درخواست فسخ قرارداد را نموده و یا با اقامه دعوی ابطال به طرفیت فروشنده و منتقل الیه ، الزام فروشنده را به انتقال مورد معامله بخواهد . در صورتیکه الزام ممکن نباشد خریدار حق فسخ معامله را دارد و فروشنده موظف است کلیه هزینه هایی که خریدار متقبل شده بپردازد و معادل                                                                          ریال بعنوان خسارت تخلف از عدم انجام تعهد به وی پرداخت نماید .

     2-6- فروشنده متعهد است قبلاً و یا حداکثر تا زمان مقرر برای تنظیم سند رسمی کلیه مجوزها و مدارک لازم از مراجع مختلف در خصوص مورد معامله از قبیل مفاصاحساب شهرداری ، مالیاتی و غیره را اخذ نماید .

     3-6- فروشنده مکلف است کلیه بدهیهای احتمالی در خصوص توابع ، اعیان ، مستحدثات و امکانات موجود در مورد معامله را حداکثر تا زمان تنظیم سند رسمی تصفیه نماید .

     4-6- هزینه های نقل و انتقال اعم از دارایی ، شهرداری و غیره ، بعهده فروشنده است و هزینه حق الثبت و حق التحریر بر عهده                        می باشد .

     5-6- قیمت توافق شده برای معامله در بند 1 ماده 3 به هیچ عنوان و به جهت نوسان قیمت مورد معامله قابل تغییر نیست و از این حیث حق و ادعایی برای فروشنده یا خریدار متصور نیست .

     6-6- کلیه خیارات از جمله خیار غبن به استثنای خیار تدلیس با اقرار طرفین اسقاط گردید .

     7-6- در صورتیکه عدم اجرای تعهد از جانب فروشنده باشد وی مکلف است به ازای هر روز تاخیر مبلغ                              ریال بعنوان خسارت تاخیر اجرای تعهد به طرف مقابل پرداخت نماید و در صورتیکه ممتنــع خریدار باشد وی مکلف است به ازای هر روز تاخیر مبلغ                                   ریال به عنوان خسارت تاخیر اجرای تعهد در وجه طرف مقابل پرداخت نماید . خسارت مذکور علاوه بر انجام تعهد اصلی بوده و با آن قابل جمع است .

ماده 7

     حق الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه کمیسیون نظارت شهرستان                                            به طور جداگانه به عهده طرفین است که همزمان با امضاء این قرارداد مبلغ                                             ریال پرداخت شده و رسید دریافت نمایند . فسخ یا اقاله قرارداد تأثیری در میزان حق الزحمه نخواهد داشت .

ماده 8

     این قرارداد در تاریخ     /    /    13 در دفتر مشاور املاک                     به نشانی                                                                                                                           در سه نسخه بین طرفین تنظیم و امضاء و مبادله گردید . مشاور املاک موظف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص دفتر املاک ، نسخه اول و دوم را به خریدار و فروشنده تسلیم نماید و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بایگانی کند و هر سه نسخه دارای اعتبار یکسان است که با تنظیم سند رسمی از درجه اعتبار ساقط است .

ماده 9

     موارد حقوقی این قرارداد مطابق با مقررات جاری است و تایید می شود .                        

توضیحات :

قرارداد پیش فروش

0.0/5 امتیاز (0 رای)

تنظیم شده توسط مجمع امور صنفی توزیعی – خدماتی اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک

نمونه قرارداد پیش فروش

ماده 1 –

 طرفین قرارداد

1-1 فروشنده                                                فرزند                          به شماره شناسنامه                             صادره از                 کد ملی                    متولد                       ساکن                                                                                                                                                        تلفن                       

با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت                        فرزند                      به شماره شناسنامه                                     متولد                       به موجب

1-2 خریدار                              فرزند                       به شماره شناسنامه                     صادره از                  کد ملی                                    متولد                    ساکن                                                                                                                                                                                 تلفن

با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت                        فرزند                      به شماره شناسنامه                                     متولد                       به موجب

ماده 2 –  موضوع قرارداد

عبارتست از ساخت و فروش مورد معامله با مشخصات ، اوصاف و شرایط مورد توافق طرفین و انتقال آن طبق مقررات به خریدار در برابر دریافت عوض معلوم .

ماده 3 –  مشخصات مورد قرارداد

دانگ احداثی در پلاک                            به مساحت                                 متر مربع . اختصاصی                                 ضلع                         طبقه                  دارای نقشه و پلان                                               که مشخصات مورد

1-3

معامله تماما به اطلاع خریدار رسیده است .

2-3 مشخصات مورد معامله از حیث مصالح مورد استفاده . لوازم و منصوبات و سایر موارد به شرح پیوست این قرارداد است . که به امضای طرفین رسیده و جزء لاینکفی از این قرارداد خواهد بود .

تبصره : تغییر مشخصات ساختمانی با تراضی طرفین بلامانع خواهد بود .

ماده 4 –  قیمت مورد معامله

قیمت مورد معامله از قرار هر متر مربع                                     ریال که جمعاَ                                           ریال تعیین گردید که بصورت نقدی یا مبلغ                                               ریال نقداَ و باقیمانده قیمت                                       ریال . طی               قسط . هر یک به مبلغ                                               ریال به تاریخ    /    /   13   طی چک / چکهای شماره                                                                                                                                                              پرداخت خواهد شد .

ماده 5 –  تسلیم مورد معامله

فروشنده مکلف است مورد معامله را حداکثر تا تاریخ      /      /    13 با توجه به شرایط مقرر در قرارداد . احداث ، تکمیل و به خریدار تسلیم نماید .

ماده 6 –  شرایط و آثار قرارداد

1-6  فروشنده مکلف است قبل از عقد قرارداد پیش فروش نسبت به اخذ مجوز ساخت از شهرداری و مراجع ذی صلاح دیگر اقدام نماید . مجوز مذکور پیوست قرارداد بوده و جزء لاینکفی از قرارداد خواهد بود .

2-6  فروشنده مکلف است کلیه ضوابط و مقررات و نظامات دولتی و آیین نامه های مربوطه از قبیل اخذ پروانه ساختمانی ، تراکم ، پایان کار و غیره را رعایت کند .

3-6  فروشنده مکلف است کلیه آیین نامه های مهندسی مربوط به ساخت و مقاوم سازی در برابر زلزله را رعایت نماید .

4-6 فروشنده مکلف است بعد از تکمیل مورد معامله و تحقق شرایط ماده 4 جهت تنظیم سند رسمی انتقال بنام خریدار در تاریخ     /     /  13  در دفتر اسناد رسمی شماره       واقع در                                                                    حاضر گردد .

تبصره :  در صورت عدم حضور هر یک طرفین و عدم ثبت معامله به هر علت سردفتر ، گواهی عدم حضور را با ذکر مورد صادر خواهد کرد .

5-6 اگر مورد معامله بعد از احداث از نظر متراژ زیادت و نقصانی در حد عرف داشته باشد ارزش مساحت اختلافی بر اساس قیمت هر متر مربع بین طرفین محاسبه خواهد شد . در صورتیکه این زیادت و نقصانی غیر متعارف باشد ، خریدار علاوه بر اختیار فسخ قرارداد می تواند ارزش مورد معامله را از فروشنده دریافت نماید .

6-6 این قرارداد فروشنده را از هرگونه انتقالمورد معامله به هر عنوان و دلیل به غیر خریدار منع می کند . در صورت تخلف وانتقال به غیر به عنوان فروش مال غیر تلقی و فروشنده مکلف است نسبت به جبران کلیه خسارت وارده به خریدار اقدام نماید .

7-6 فروشنده مکلف است تا قبل از تاریخ مقرر برای تنظیم سند کلیه مجوزها و مدارک لازم برای تنظیم سند رسمی از قبیل مفاصا حساب مالیاتی ، شهرداری و غیره را اخذ نماید .

8-6 قیمت مورد معامله قطعی بوده و به هیچ عنوان از قبیل بالارفتن قیمت مصالح و یا سایر هزینه ها قابل افزایش نمی باشد .

9-6 فروشنده مکلف است در صورت تخلف و تاخیر در اجرای تعهدات مبنی بر تنظیم سند رسمی و تحویل مورد معامله به ازای هر روز تاخیر معادل مبلغ                                                        ریال به عنوان خسارت و تاخیر در اجرای تعهد در وجه طرف مقابل بپردازد . این خسارت مانع از الزام متعهد به انجام تعهد اصلی نیست .

10-6 در صورتیکه خریدار ثمن مورد معامله مذکور در ماده 4 را پرداخت ننماید یا ترتیبی جهت بقیه اقساط ندهد . به ازای مبلغ باقیمانده                                                  در صد به عنوان خسارت دیر کرد مکلف به پرداخت به فروشنده خواهد بود .

11-6  در صورتیکه پس از تحویل مورد معامله در یک دوره سه ماهه که به عنوان تحویل موقت می باشد . معایبی در مورد معامله حادث شود که ناشی از افراط و تفریط خریدار نبوده باشد . فروشنده مکلف است نسبت به جبران خسارت وارده اقدام نماید.

12-6 فروشنده مکلف به بیمه نمودن کارگران و کارکنان در قبال حوادث کارگاهی بوده و در صورت ایراد خسارت مکلف به جبران آ‹ خواهد بود . بدیهی است در مورد خسارت ناشی از این بند ، خریدار هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت .

13-6 فروشنده مکلف است مشخصات مورد معامله و نقشه تفصیلی ساخت را روشن و بدون ابهام به خریدار تفهیم و آن را اجرا نماید . در صورت اختلاف در خصوص مشخصات و شرایط و اوصاف قرارداد مشاور املاک به عنوان داور مرضی الطرفین اعلام نظر خواهد نمود .

14-6 هزینه های نقل و انتقال اعم از دارایی و شهرداری به عهده فروشنده و هزینه حق ثبت و حق التحریر به عهده                                                 می باشد .

ماده 7

کلیه اختیارات به تراضی طرفین در این قرارداد اسقاط گردید .

ماده 8

در صورتیکه مورد معامله دارای وام بانکی باشد و خریدار بخواهد از تسهیلات بانکی استفاده نماید . مخارج تنظیم سند رهنی بانک وام دهنده به عهده                                                 خواهد بود .

ماده 9

حق الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه کمیسیون نظارت شهرستان                                 بطور جداگانه به عهده طرفین است که همزمان با امضای این قرارداد مبلغ                                                 ریال پرداخت شده و رسید دریافت نمایند . فسخ یا اقاله قرارداد تاثیری در میزان حق الزحمه نخواهد داشت .

ماده 10

این قرارداد در تاریخ     /      /   13  در دفتر مشاور املاک                         به نشانی                                                                     در سه نسخه بین طرفین تنظیم ، امضاء و مبادله گردید . مشاور املاک موظف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص دفتر املاک ، نسخه اول و دوم را به خریدار و فروشنده تسلیم نماید و نسخه سوم ر در دفتر مخصوص بایگانی کند و هر سه نسخه دارای اعتبار یکسان می باشد .

ماده 11

موارد حقوقی این قرارداد و ضمائم آن مطابق با مقررات جاری است و تایید می شود .

توضیحات : ( نوع مصالح ذکر شود )

قرارداد پیش خرید آپارتمان نیمه کاره

0.0/5 امتیاز (0 رای)

 نمونه ابتدایی از قرارداد خرید آپارتمان نیمه کاره

 نمونه قرارداد

(خرید ساختمان نیمه ساخته«در حال احداث)

1- فروشنده: نام .................. نام خانوادگی .................. فرزند .................. دارای شناسنامه .................. صادره از .................. به نشانی: ......................................................................................................................

2- خریدار: نام .................. نام خانوادگی .................. فرزند .................. دارای شناسنامه .................. صادره از .................. به نشانی: .................................................................................................................................

3- مورد معامله:

تمامی ششدانگ یک دستگاه آپارتمان احداثی در پلاک .......... واقع در خیابان ............. که واقع در اشکوب دوم بر جنوب شرقی ساختمان می باشد و مساحت بنای مفید آن بطور تقریبی .................. متر مربع است و در حال حاضر سفت کاری آن اتمام یافته و به رویت خریدار رسیده است و حدود مشخصات آن به نحوی که رافع هر نوع شبهه و ظن است برای طرفین معین و روشن می باشد. مساله تقریب مساحت و کیفیت تکمیل و مصالحی که باید مصرف شود به شرح آتی روشن شده است.

4- ثمن معامله:

ثمن معامله بابت هر متر مربع مفید بنا پس از تکمیل به شرح و با مشخصاتی که ذیلا خواهد آمد .................. ریال معادل .................. تومان می باشد که پس از تعیین مساحد دقیق، مبلغ کل ثمن تعیین خواهد شد. مبلغ .................. ریال نقدا بابت ثمن معامله علی الحساب ضمن تنظیم این سند به فروشنده پرداخت و بین طرفین مقرر شد مابقی که با تعیین مساحت دقیق بنای مفید بر مبنای صورت مجلس تفکیکی مشخص خواهد شد در تاریخ .................. در صورت کامل بودن ساختمان به فروشنده پرداخت شود.

5- شروط و توضیحات و تعهدات طرفین:

1-5- مصالحی که در تکمیل بنا به کار گرفته خواهد شد بشرح آتی است.

1-1-5- کف سالن ها سنگ یا پارکت مرغوب از نوع ..................

2-1-5- کف اطاقهای خواب .......

3-1-5- اسکلت کابینت های آشپزخانه، فلزی و درهای آنها چوبی.

4-1-5- سرویسها نوع ..........

5-1-5- کلید و پریز ایرانی مرغوب از نوع ..................

6-1-5- شیرآلات و رادیاتورهای ................

7-1-5- کانال کشی کولرها با ایزولاسیون متعارف

8-1-5- روکار آجری و پله ها سنگی

9-1-5- درها و پنجره ها ..............

10-1-5- قرنیز دور اطاقها در اطاق خوابها و در سالن سنگ

11-1-5- سویسها کاشی کاری تا سقف(با وان در یکی از دو سرویس)

12-1-5- سیم کشی با لوله های ..................

13-1-5- پوشش سقف با ..................

14-1-5- کف پارکینگ و انباری ..................

تبصره- فروشنده مکلف است مشخصات فوق را به عنوان حداقل رعایت کند.

ضمنا در هیچ موردی کیفیت و کمیت مصالح به کار رفته در آپارتمان موضوع معامله نباید پست تر یا کمتر از مصالحی باشد که در سایر آپارتمانهای ساختمان به کار می رود.

2-5- آپارتمان مورد معامله دارای یکباب انباری واقع در .................. به مساحت ....... متر و یکباب پارکینگ واقع در .................. به مساحت ............. و یکدستگاه شومینه منصوب در سالن است که قیمت آنها ضمن محاسبه قیمت متر مربع مفید آپارتمان محاسبه شده و خریدار بابت آن نباید جداگانه وجهی بپردازد. همچنین خریدار بقدرالسهم در کلیه مشاعات ساختمان- طبق قانون مالکیت آپارتمانها سهیم می باشد.

3-5- فروشنده متعهد است آپارتمان مورد معامله را حداکثر تا تاریخ .................. با توجه به ضوابط مندرج در شق1-5- تکمیل کرده و به خریدار تسلیم نمایند.

تبصره- منظور از تکمیل آنست که آپارتمان مورد معامله از نظر ظاهری و از لحاظ تجهیزات و لوله کشی و سیم کشی، آب و برق و وسایل گرمایش و سرمایش و نقاشی و نظافت نهایی کاملا قابل استفاده بوده و قسمتهای مشاعی نیز در شرایطی باشد که عرفا استفاده از آپارتمان عملی باشد. تعریف تکمیل، انباری و پارکینگ را هم شامل می شود.

4-5- در صورتیکه آپارتمان موصوف- به شرح شق3-5 در موعد مقرر تکمیل نشده باشد خریدار می تواند به حساب فروشنده و بشرح شق1-5 راسا اقدام به تکمیل نماید و هزینه های انجام شده را از اموال فروشنده تامین نماید. در اینحالت خریدار مکلف به تهیه ملزومات و تجهیزات به نرخ دولتی نمی باشد و چنانچه برای تکمیل بنا بیش از متری .................. ریال هزینه شود، فروشنده مکلف به تادیه خواهند بود.

5-5- اسقاط کافه خیارات منجمله غبن فاحش و افحش از طرفین به عمل آمد و مورد معامله پس از اجرای صیغه شرعی بیع در مقابل قبض قسمتی از ثمن و با تعیین اجل معین برای تادیه مابقی آن بشرح شق4 به قبض و تصرف خریدار داده شد. سپس خریدار مورد معامله را در وضع موجود جهت تکمیل-امانتا- به قبض و تصرف فروشنده داد.

6-5- فروشنده مکلف است برای آپارتمان موصوف برق مستقل، آب لوله کشی، انشعاب گاز(در صورتیکه تا موقع تنظیم سند رسمی به منطقه گاز داده شود)، تاسیسات کامل شوفاژ(دیگ و مشعل و موتورخانه و غیره) تهیه نمایند و هزینه جمیع این موارد در قیمت محاسبه شده است.

7-5- طرفین مکلفند در ساعت .................. صبح روز .................. جهت ثبت رسمی این سند در دفترخانه شماره .................. تهران واقع در .................. حاضر شوند.

8-5- فروشنده مکلف است تا تاریخ فوق مقدمات لازم برای ثبت این معامله را اعم از تفکیک آپارتمان و تهیه مفاصا حسابهای مختلف و تهیه پاسخ استعلامات گوناگون فراهم نمایند. در صورت استنکاف فروشندگان خریدار می تواند در این مورد نیز طبق شق4-5 عمل نماید.

تبصره- چنانچه ساختمان خلاف داشته و تهیه مقدمات منوط به تعیین تکلیف و پرداخت جریمه مربوطه باشد، خریدار در این مورد نیز طبق شق4-5 می تواند عمل کند.

9-5- خریدار مکلف است در موقع حضور در محضر تتمه ثمن را بر مبنای مساحت مندرج در صورت مجلس تفکیکی و به ماخذ متری .................. ریال نقدا پرداخت کند.

10-5- در صورتیکه در تاریخ .................. آپارتمان مورد معامله با توجه به شق3-5 کامل و آماده تحویل نباشد فروشنده مکلف است بابت هر روز تاخیر در تحویل مبلغ  .................. ریال به خریدار بپردازد. پرداخت این مبلغ رافع مسئولیت ایشان در تکمیل بنا و مسقط حق خریدار به شرح شق4-5 و تبصره شق9-5 نخواهد بود.

11-5- در موقع تنظیم سند رسمی پرداخت کلیه مالیاتها و عوارض و هزینه های مختلف بر عهده فروشنده است و خریدار فقط نصف خرج محضر را پرداخت خواهد کرد. در سند رسمی قیمت منطقه ای درج می شود.

12-5- در صورتیکه آپارتمان در موعد مقرر کامل و آماده تحویل باشد لکن مقدمات تنظیم سند رسمی فراهم نشده باشد، آپارتمان به تصرف خریدار داده می شود و خریدار مبلغ .................. ریال دیگر به فروشنده خواهد پرداخت. در این حالت طرفین تاریخ مشخص دیگری را برای حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی و تسویه حساب نسبت به تتمه تعیین خواهند کرد.

6- این قرارداد در تاریخ .................. در .................. نسخه هر نسخه شامل ...... صفحه و با اعتبار واحد بین طرفین امضا و مبادله شد.

امضای فروشنده:                              امضای خریدار

نمونه اجاره نامه آپارتمان یا ساختمان روی زمین وقفی

0.0/5 امتیاز (0 رای)

اجاره نامه آپارتمان یا ساختمان روی زمین وقفی

1- موجر : ............................ به تصدی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان.............. با نمایندگی طبق نامه شماره ................................. اداره مذکور ...................................

2- مستأجر : ........................ فرزند ...................... به شناسنامه ..................... صادره از .................... به شماره ملی .......................... به نشانی ................. .......................... ............. شغل ................ ...........................

3- مورد اجاره: قدر السهم و الحصه عرصه ششدانگ یک دستگاه آپارتمان پلاک شماره ........................... واقع در بخش .............................. که بر روی یک قطعه زمین وقفی به پلاک شماره ............................... واقع در بخش ..................... ملکی موجر مرقوم احداث و بنا گردیده است با جمیع متعلقات و لواحق آن بدون استثنا چیزی حدود و حقوق برابر سند مالکیت مربوطه ....................... که به رویت مستأجر رسیده و اقرار به تصرف آن نمود و صرفاً به منظور احداث یک واحد مسکونی ...................... به اجاره داده شد .

4- مدت اجاره : ............................. سال کامل خورشیدی از تاریخ ..................... لغایت .......................

5- مبلغ کل اجاره بهاء : ...................................... ریال از قرار معدل هر دوره برای هر سال ............................... ریال که مستأجر متعهد است در ابتدای هر سال / ماه در قبال قبض وثمن به موجر پرداخت نماید .

شروط و تعهدات :

1- مستأجر متعهد است در سررسید هر قسط اجاره بهای همان قسط را بپردازد و در صورت تأخیر و انقضای یک ماه اختیار فسخ در بقیه مدت برای موجر خواهد بود.

2- مستأجر حق واگذاری مورد اجاره را کلاً یا جزئاً بدون موافقت کتبی موجر به نحوی از انحناء حتی به عنوان وکالت یا صلح حقوق و امثال آن به غیر را ندارد .

3- مستأجر متعهد است در پایان مدت و یا به محض وصول اخطار کتبی سند اجاره را برابر مقررات و قوانین جاریه تجدید نماید .

4- در انقضای مدت مادامی که سند اجاره طبق مقررات مربوط تجدید نگردیده باشد ، مستأجر موظف است که مال الاجاره را طبق نظر کارشناس منتخب موجر پرداخت نماید .

5- مستأجر حق تغییر و تبدیل محل مسکونی را به محل کسب و بالعکس ندارد مگر با موافقت موجر و پرداخت صد درصد سرقفی به موقوفه .

6- مستأجر با علم و آگاهی کامل از کم و کیف مورد اجاره اقدام به تنظیم سند اجاره نمود و متعهد گردید که هر گونه ادعائی درباره نحوه بهره برداری مورد اجاره و امثال آن پیش بیاید ، خود شخصاً پاسخگو باشد .

7- تخلف از هر یک از شروط این سند موجب اختیار فسخ سند در بقیه مدت برای موجر خواهد بود و مستأجر مکلف است اجاره بهاء را تا تاریخ تخلیه طبق نظر کارشناسان منتخب موجر پرداخت نماید .

8- تأخیر در پرداخت مال الاجاره و تجدید قرارداد اجاره ، این اختیار و اجازه را به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان .......................... را می دهد که جهت احقاق حقوق خود ، اقدام به صدور اجرائیه نماید .

9- مستأجر برای هر یک ماه تأخیر در پرداخت مال الاجاره پس از یک سال جریمه ای معادل 5/7% مال الاجاره معوقه برابر مفاد بخش نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و مطابق مفاد قرارداد باید پرداخت نماید .

قبوض ...................... اقساطی ...................... به شماره ...................... صادره شد پاسخ استعلامیه ...................... ثبت و نامه ........................ دارائی ...................... ملاحظه شد .

بتاریخ .... / .... / ........ هجری شمسی .

 

قرارداد مشارکت در ساخت

0.0/5 امتیاز (0 رای)

به نام خدا

 نمونه قرارداد مشارکت در ساخت

ماده 1 –  طرفین قرارداد

1-1 آقای / خانم                                      فرزند                          به شماره شناسنامه                  صادره از                    کد ملی                   متولد                ساکن                                                                                                                                                                                  تلفن                       

با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت                        فرزند                      به شماره شناسنامه                                     متولد                       به موجب

که از این پس طرف اول قرارداد نامیده می شود .

1-2 آقای / خانم                      فرزند                       به شماره شناسنامه                     صادره از                  کد ملی                    متولد                    

ساکن                                                                                                                                                                       تلفن

با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت                        فرزند                      به شماره شناسنامه                                     متولد                       به موجب

که از این پس طرف دوم قرارداد نامیده می شود .

ماده 2 –  موضوع قرارداد

مشارکت در جهت احداث بنا

ماده 3 –  آورده های دو طرف

1-3 آورده طرف اول عبارتست از                            قطعه زمین به مساحت ششدانگ                                 متر مربع دارای پلاک ثبتی شماره          

فرعی از                                    اصلی  قطعه                واقع در بخش                         حوزه ثبتی                               که سند مالکیت به شماره سریال                               در صفحه                  دفتر                         به نام                                        صادر و طبق سند رهنی شماره                  دفتر اسناد رسمی                                      مورد رهن بانک                                       در تاریخ عقد قرارداد به مبلغ به عدد (                                       ریال ) و به حروف (                                  ریال ) توسط کارشناس رسمی / خبره محلی مورد توافق و تراضی طرفین تقویم شده و گزارش ممضی شده آن پیوست و جزء لاینکف این قرارداد است .

2-3 آورده طرف دوم عبارتست از آورده نقدی به میزان مجموع هزینه های به شرح ذیل که طرف دوم پرداخت آن را در طول مدت قرارداد ، تضمین نموده و این امر مورد پذیرش طرف اول قرار گرفت .

الف ) کلیه هزینه های مربوط به شهرداری بابت صدور پروانه و پایان کار احداث ساختمان و سایر عوارض متعلقه و همچنین حق بیمه تامین اجتماعی و غیره به مبلغ                                                 ریال .

ب ) کلیه هزینه های مربوط به احداث موضوع قرارداد تحت هر عنوان که باشد . اعم از هزینه های مهندسی ، معماری ، بنایی ، کارگری و همچنین هزینه های ترسیم نقشه ، تامین مصالح ، اجرا و نظارت تا پایان مهلت قرارداد به مبلغ                     ریال .

پ ) کلیه هزینه های مربوط به خرید و نصب انشعابات آب ، فاضلاب ، برق ، گاز ، تلفن به مبلغ                                     ریال .

ت ) هزینه تخریب کلیه مستحدثات موجود برای اجرای طرح ( چنانچه آورده طرف اول زمین مشتمل بر ساختمان باشد ) به مبلغ                             ریال .

ماده 4 – نسبت سهم الشرکه طرفین

طبق توافق فیمابین قبلی ، سهم الشرکه هر یک از دو طرف اعم از عرصه و اعیان و همچنین حقوق مربوط به فضاها ( اعم از تجاری ، انباری ، پارکینگ و مسکونی ) بر اساس آورده ها و تعهدات آنها به شرح ذیل تعیین می گردد :

الف ) سهم الشرکه طرف اول                    درصد .

ب ) سهم الشرکه طرف دوم ( مجری طرح )                              درصد . نحوه افراز سهم الشرکه طرفین در بند 2 فراز الف ماده 6 مشخص گردیده است .

ماده 5 –  مدت قرارداد

مدت زمان شروع مشارکت و اجرای طرح از تاریخ با حروف                                                     لغایت  تاریخ با حروف                                               می باشد .

ماده 6 – شرایط قرارداد و تعهدات طرفین و ضمانت عدم اجرای آنها  

الف ) شرایط قرارداد :

  1 ) صورت جامعی از مصالح ، لوازم و منصوبات با ذکر تمام جزئیات ( اندازه ، نوع ، ویژگیهای ساخت و غیره ) که توسط طرف دوم در احداث موضوع قرارداد بکار خواهد رفت و در تاریخ      /      /   13  به امضای طرفین رسیده ، به پیوست این قرارداد می باشد که جزء لاینکف آن خواهد بود .

تبصره : تغییر مشخصات و مصالح ساختمانی با تراضی طرفین و انعکاس و اصلاح صورت جامع بلامانع می باشد .

2 ) افراز سهم الشرکه طرفین به نسبت سهم آنان با در نظرگرفتن مرغوبیت و ارزش فضاهای احداث شده خواهد بود و افراز ، ابتدا از طریق توافق و در صورت عدم دستیابی به توافق ، با انتخاب داور مرضی الطرفین صورت خواهد گرفت و رای داور قطعی است . مگر به صورت تقلب و تدلیس که در اینصورت متضرر می تواند در مراجع قضایی صالحه اقامه دعوی نماید .

3 ) کلیه هزینه های لازم جهت تنظیم سند رسمی ، مالیات نقل و انتقال به تناسب سهم الشرکه هر یک از طرفین خواهد بود . مگر اینکه طور دیگری توافق شده باشد و در صورت اخیر ، سهم هر یک مشخص و تصریح می شود .

4 ) مدت زمان تنظیم سند و انتقال رسمی پس از صدور پایان کار ساختمانی و اخذ گواهی های قانونی مربوطه از مراجع ذی صلاح ظرف حداکثر                   روز می باشد و شروع آن از تاریخ اخذ آخرین گواهی است .

5 ) عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظیم سند توسط هر یک از طرفین در حکم عدم حضور است و سردفتر در موارد مذکور بنا به تقاضای طرف حاضر وفق مقررات موضوعه مجاز به صدور گواهی عدم حضور با ذکر مورد می باشد .

6 ) فروش یا پیش فروش سهم الشرکه از سوی شریک با توافق طرف مقابل و قبل از افراز سهم الشرکه امکانپذیر خواهد بود .

7 )  در صورتیکه در اثر حوادث قهری ( اعم از سیل ، زلزله ، طوفان و ... ) ادامه کار برای شریک غیر ممکن گردد و یا در رویه اجرای طرح اختلال قانونی ایجاد می شود . تاخیرات بوجود آمده ناشی از این حوادث ، مجاز شمرده می شود و هیچ یک از دو طرف در مقابل خسارتهایی که از این جهت به طرف دیگر وارد می شود مسئولیتی نخواهد داشت .

8 ) در صورت بروز اختلاف بین طرفین باستثناء موضوع بند 2 فراز الف در خصوص مشخصات و مفاد و شرایط قرارداد ، مشاور املاک به عنوان داور مرضی الطرفین اعلام نظر خواهد کرد .

9 ) کلیه اختیارات قانونی با توافق طرفین در این قرارداد ساقط گردید ، حتی اختیار غبن فاحش ، مگر در صورت ثبوت تقلب و تدلیس موضوع بند 2 فراز الف در دادگاه صلاحیتدار .

ب ) تعهدات طرفین

1 ) تعهدات طرف اول :

1-1- پس از اتمام بنا به شرح قرارداد حاضر , طرف اول قرارداد مکلف است نسبت به تنظیم سند رسمی انتقال                           دانگ مشاعی ملک اعم از عرصه و اعیان به نسبت سهم الشرکه طرف دوم به نامبرده اقدام کند .

2-1- طرف اول متعهد است که ضمن در اختیار قراردادن ملک ، اسناد لازم مربوطه از قبیل سند مالکیت , وکالتنامه کاری را جهت اجرای طرح ، تنظیم و به طرف دوم قرارداد تسلیم نماید . بطوریکه مانعی برای شروع طرح پیش نیاید .

3-1- طرف اول در صورت تأخیر در ایفای تعهد مبنی بر تنظیم سند انتقال ، مکلف است به ازای هر روز تأخیر در ایفای تعهد انتقال، مبلغ                                           ریال بعنوان وجه التزام عدم ایفای تعهد به طرف دوم بپردازد و پرداخت وجه التزام فوق مسقط حق طرف دوم نبوده و رافع مسئولیت انتقال از طرف اول نیز نخواهد بود .

2 ) تعهدات طرف دوم :

1-2- در صورتیکه اجرای طرح مورد توافق در موعد مقرر به شرح ماده 5 تکمیل نشود طرف دوم می بایست به ازای هر روز تأخیر در ایفای تعهد روزانه به مبلغ                                                ریال بعنوان خسارت و ضرر و زیان دیرکرد و تکمیل بنا به طرف مقابل بپردازد .

2-2- طرف دوم قرارداد مکلف به بیمه  نمودن کارگران و کارکنان در قبال حوادث کارگاهی خواهد بود .

3-2- طرف دوم در مقابل حوادث احتمالی ناشی از کار ، بیمه های تامین اجتماعی و خسارت و آسیب به املاک مجاور مسئول بوده و در صورت تخلف متعهد به جبران آن خواهد بود ، و هیچگونه مسئولیتی از جهت بروز حوادث و ورود ضرر و زیان اعم از جانی و مالی متوجه طرف اول قرارداد نخواهد بود .

ماده 7 -

حق الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه کمیسیون نظارت شهرستان                                                                به طور جداگانه به عهده طرفین است که همزمان با امضاء این قرارداد مبلغ                                      ریال پرداخت شده و رسید دریافت نمایند . فسخ یا اقاله قرارداد تأثیری در میزان حق الزحمه نخواهد داشت .

ماده 8 -

     این قرارداد بر اساس مقررات و قوانین جاری در تاریخ با حروف                                                                           در دفتر مشاور املاک                                 به نشانی                                                                                                                                         در سه نسخه بین طرفین تنظیم ، امضاء و مبادله گردید و مشاور املاک مکلف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص  مشاور ، نسخه اول و دوم را به طرف اول و دوم تسلیم و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بایگانی نماید و هر سه نسخه دارای اعتبار یکسان می باشند که با تنظیم سند رسمی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد .

ماده 9-

     موضوع این قرارداد از لحاظ حقوقی و فنی تأیید می گردد .  کارشناس حقوقی – فنی                                نام و نام خانوادگی

                                                                                                                  امضاء